Psihološke karakteristike uspješnih poduzetnika
Može li svatko postati uspješan poduzetnik poput Mate Rimca ili Emila Tedeschija? Ili je njima poduzetnički uspjeh bio predodređen rođenjem? Istraživanja u području poduzetništva često se bave ispitivanjem osobina poduzetnika i njihova uspjeha. Različiti autori navode različite skupine osobina koje su potrebne za uspjeh u poduzetništvu. Rauch i Frese (2007) objedinili su meta-analizom rezultate iz 104 istraživanja različitih autora. Rezultati su pokazali da postoji 7 specifičnih osobina koje su povezane s pokretanjem posla i uspjehom u poduzetništvu. To su: potreba za postignućem, generalizirana samoefikasnost, inovativnost, tolerancija na stres, potreba za autonomijom, unutarnji lokus kontrole i sklonost preuzimanju rizika.
Povezanosti tih osobina s pokretanjem posla i uspjehom u poduzetništvu umjerene su veličine. Sukladno teoriji osobina ličnosti McCraea i Coste (1990; prema Rauch i Frese, 2007), autori pretpostavljaju da te osobine ličnosti predviđaju ponašanje karakteristično za poduzetnički posao. Osim tih osobina, na uspjeh u poduzetništvu mogu utjecati i drugi čimbenici poput npr. ekonomske situacije (Baron, 2007; prema Rauch i Frese, 2007) te autori navode kako bi u budućnosti istraživanja trebala istražiti interakciju osobina i različitih situacija. Sve u svemu, nalazi većine dosadašnjih istraživanja idu u prilog tome da razvijenost navedenih sedam osobina pridonosi uspjehu u poduzetničkim pothvatima.
Ako želite provjeriti imate li razvijene neke od osobina koje su potrebne za uspjeh u poduzetništvu, klikom na link možete riješiti naš test Psihološki Poduzetnički Profil (PPP). Neovisno o Vašem rezultatu, zapamtite kako se te osobine mogu razviti i kako se uspješnim poduzetnikom može postati. Želimo Vam puno sreće u poduzetničkim vodama!
Literatura:
Rauch, A. i Frese, M. (2007). Let’s put the person back into entrepreneurship research: A meta-analysis on the relationship between business owners’ personality traits, business creation, and success. European Journal of Work and Organizational Psychology, 16(4), 353 – 385.